Case study. Nowe logo. Identyfikacja dla firmy.
Nikomu nie trzeba tłumaczyć jak ważną rolę w odbiorze marki odgrywją materiały graficzne w których prezentuje się firma. W niniejszym artykule przedstawimy studium przypadku dotyczącego opracowania identyfikacji wizualnej dla marki "Wo-car". Prześledzimy proces projektowania oraz omówimy jej znaczenie dla sukcesu firmy.
ETAP 1:
Analiza marki
Pierwszym krokiem w procesie opracowania identyfikacji wizualnej jest dokładna analiza marki. W przypadku "Wo-car" zidentyfikowaliśmy kluczowe wartości i przekazy, które marka chciała przekazać swoim klientom: nowoczesność, zaufanie i profesjonalizm. Również wnikliwa analiza konkurencji pozwoliła nam zrozumieć, jak wyróżnić markę "Wo-car" na rynku.
ETAP 2:
Proces projektowania
Zebranie informacji od klienta dotyczących jego wizji, misji firmy, grupy docelowej, preferencji stylistycznych, konkurencji itp. Analiza konkurencji i trendów w branży, aby zapewnić, że logo będzie wyróżniać się i jednocześnie pasować do kontekstu rynkowego. Tworzenie wstępnych szkiców na papierze lub w programie graficznym.
ETAP 3:
Paleta kolorów
Wybór odpowiedniej palety kolorów i czcionek jest istotny dla spójności identyfikacji wizualnej. Dla "Wo-car" wybraliśmy dynamiczną i nowoczesną paletę kolorów składającą się głównie z odcieni czerwonego, bieli i czerni. Co więcej, dobrane czcionki podkreślają elegancję i profesjonalizm marki.
ETAP 4
Typografia i spójność
Typografia, czyli sposób, w jaki tekst jest prezentowany, ma ogromny wpływ na postrzeganie marki. Użycie jednolitych czcionek, stylów i wielkości liter na wszystkich materiałach firmowych pomaga w tworzeniu spójnego wizerunku. Kiedy klienci widzą te same typograficzne elementy na stronie internetowej, w broszurach, na wizytówkach czy w mediach społecznościowych, zaczynają kojarzyć je z Twoją firmą, co buduje zaufanie i lojalność.
ETAP 5:
Projektowanie logo
Logo jest centralnym elementem identyfikacji wizualnej. Dla "Wo-car" zdecydowaliśmy się wraz z klientem na minimalistyczne podejście, aby oddać nowoczesny charakter marki. Szybkie przetestowanie różnych pomysłów i kompozycji. Przeniesienie najlepszych szkiców do programu graficznego i stworzenie pierwszych wersji logo w formie cyfrowej. Praca nad różnymi wersjami kolorystycznymi, czcionkami, ikonami i stylami. Stworzyliśmy abstrakcyjny symbol, który łączył w sobie elementy związane z branżą firmy. Kolorystyka została dobrana tak, aby wyrazić zaufanie i profesjonalizm.
ETAP 6:
Materiały promocyjne i wizualne
Wybór odpowiedniej palety kolorów i czcionek jest istotny dla spójności identyfikacji wizualnej. Dla "Wo-car" wybraliśmy stonowaną, ale zarazem nowoczesną paletę kolorów składającą się głównie z odcieni czerwonego, bieli i czerni. Co więcej, dobrane czcionki podkreślają elegancję i profesjonalizm marki.
ETAP 7:
Druk wielkoformatowy
Dla "Wo-car" przygotowaliśmy wersje logo i materiałów promocyjnych zarówno do zastosowań online, jak i offline. Zapewniliśmy spójność wyglądu na stronie internetowej, mediach społecznościowych oraz w materiałach drukowanych.
Baner drukowany
Projekt strony internetowej www.wocarparts.pl
ETAP 8:
Stona www
Dla "Wo-car" przygotowaliśmy wersje logo i materiałów promocyjnych zarówno do zastosowań online, jak i offline. Zapewniliśmy spójność wyglądu na stronie internetowej, mediach społecznościowych oraz w materiałach drukowanych.
Podsumowanie
Proces opracowania identyfikacji wizualnej dla marki "Wo-car" był kompleksowym wysiłkiem mającym na celu wyrażenie wartości i charakteru firmy poprzez różnorodne elementy graficzne. W efekcie powstała spójna, nowoczesna i profesjonalna identyfikacja wizualna, która przyczyniła się do wzmocnienia rozpoznawalności marki na rynku. Studium przypadku marki "Wo-car" ilustruje, jak skrupulatne planowanie i projektowanie mogą zaowocować silną tożsamością wizualną, przyciągającą klientów i budującą zaufanie.